17.3.2013

kehonkuvasta ja rasvaprosentista

Oma käsitykseni kehostani on aina ollut jotenkin vääränlainen. Olen pitkään pitänyt itseäni jopa sairaanloisen lihavana vaikka sitä en koskaan ole varsinaisesti ollut. Olen useita kertoja laihduttanut, muistaakseni ensimmäisen kerran yläasteella. Jojo-laihduttaminen on tullut tutuksi koska laihduttamisen keinot ovat olleet väärät.  Sairastuinkin 2009 syömishäiriöön, en kuitenkaan koskaan ollut mitenkään sairaanloisen laiha. Paraneminen on ollut kaikenkaikkiaan pitkä prosessi ja käännekohtana oli vuosi 2012.

Mikä siinä vuodessa sitten oli niin hyvää? No, sain maailman parhaan ja kannustavimman parisuhteen ja sen ansiosta saavutin tavoitepainoni 55kg ja vihdoin ja viimein oikein keinoin! Oikealla ruokavaliolla, suht riittävällä syömisellä ja liikunnalla. 


Mutta mitä tapahtui minäkuvalle... Ei mitään, juurikaan... Koen edelleen olevani pullukka, en tosin enää lihava tai mitenkään kuvottava. Vuodenpäivät olen pysynyt tavoitepainossani +-1kg. Kuitenkin olen suurillakin vajekaloreilla ja liikunnalla koittanut laihduttaa kuitenkaan saamatta mitään tuloksia. Turhauttavaa! Hitto vieköön, mun kehitys on tyssännyt tähän!!

Perjantaina kävin rasvaprosenttimittauksessa ajatellen alkavaa Bodycamp-haastetta. Sieltä tuli yllättäviä ja mieluisia tuloksia. Mittauksen mukaan rasvaprosenttini on 19,5 (17,8 atleettimittauksen mukaan).Bmi tasan 22. Olen ihmeissäni siitä että miten se nyt noin matala voi olla ja miksi itse esim. ylläolevan kuvan mukaan laittaisin itseni välille 25-30%.
Oi ja ihanainen J.Biel omaa korkeamman rasvaprosentin kuin minä! Aina olen hänen kaltaisestaan atleettisesta timmistä kropasta haaveillut <3>

Nyt näin jälkikäteen viisastuneena sanon, ottakaa ennen ja jälkeen kuvia, käyttäkää rakkaat sitä mittanauhaa ja käykää siellä kehonkoostumusmittauksissa aika ajoin :) Vaakaa palkitsevampi on kadonneet sentit ja muutos rasvaprosentissa ja lihaksen määrässä!

Ei kommentteja: